PELAN KEWANGAN BAGI TABUNGAN PERSARAAN, PENDIDIKAN DAN PERLINDUNGAN.

July 20, 2009

etiqa logo

Assalamualaikum w.b.t.

Saya KHAIRIL HAFIDZ BIN KHAIRUDDIN dari MAYBANK eTiQa ingin mengajak ANDA menyertai “PELAN KEWANGAN” yang tersusun dan sistematik dari eTiQa bagi jaminan PERSARAAN, PENDIDIKAN anak-anak serta PERLINDUNGAN semasa ANDA.

Atas persetujuan ANDA kelak, saya mohon diadakan satu temujanji (appointment) yang boleh diadakan di

i. Pejabat ANDA (sekiranya pada waktu kerja)… saya syorkan pada jam 11.00 pagi atau 3.00 petang.
ii. Ketika makan tengahari atau minum petang (lepas waktu kerja), atau
iii. Di rumah ANDA pada malam hari atau hujung minggu.

Di sini saya cuba terangkan 3 faedah mengenai “PELAN KEWANGAN” yang ingin saya kongsikan bersama ANDA:

1) PERLINDUNGAN – “ramai yakin TIADA perkara buruk yang akan berlaku pada diri sendiri” namun, penyakit dan kemalangan boleh terjadi pada bila-bila masa tanpa diduga termasuk berlaku pada diri ANDA. Cuba renungkan “Sekiranya anda menghidapi penyakit kritikal dan perlukan rawatan segera, dan pada waktu itu, anda hanya ada simpanan sebanyak RM 50,000.00 manakala kos rawatan sebanyak RM70,000.00. Agak-agak, doktor akan layan ANDA atau TIDAK???

2) PERSARAAN – Baru-baru ini KITA dikejutkan dengan maklumat mengenai Wang Simpanan KWSP habis digunakan oleh persara dalam tempoh 3 tahun selepas bersara untuk melunaskan hutang rumah dan kereta. Jadi adalah lebih baik sekiranya KITA mempunyai AKAUN PERSARAAN KEDUA bagi menampung beban hutang yang ada.
http://biz.thestar.com.my/news/story.asp?file=/2009/7/15/business/4318886&sec=business

epf
epf 2

3) PENDIDIKAN – Sama seperti Kos perubatan, Kos pendidikan akan meningkat pada masa hadapan. ANDA cuba sedaya upaya untuk mendapatkan pelajaran yang sempurna untuk anak-anak. Tambahan pula, anak ANDA memang bijak dan layak menyambung pelajaran di Institusi Pengajian yang ternama, TETAPI wang tidak mencukupi. Cita-cita anak ANDA terpendam begitu sahaja dan ANDA pula mengenang nasib anak ANDA sama dengan nasib ANDA satu ketika dahulu.

Sebelum ANDA membuat apa-apa keputusan, Saya BERJANJI dengan ANDA atas 3 perkara iaitu:
1. Saya HANYA perlukan masa 15-20 minit untuk menerangkan “Pelan Kewangan” ini kepada ANDA.
2. Saya TAK akan paksa ANDA sertai “Pelan Kewangan” ini selagi ANDA belum buat keputusan.
3. Saya TAK akan jumpa ANDA untuk kali kedua selagi ANDA tak bagi kebenaran untuk berjumpa.

Akhir kata, Takaful & Insuran ini bukannya kita sertai apabila fikirkan nak MATI esok, tapi sebab ada orang tersayang yang perlu teruskan kehidupan dan juga untuk KITA, bagi TIDAK menjadi beban kepada mereka.

Hubungi saya,
KHAIRIL HAFIDZ BIN KHAIRUDDIN
012 2585159

Antara Keratan Akhbar,

Covering Medical Cost
http://biz.thestar.com.my/news/story.asp?file=/2009/7/11/business/4298232&sec=business

Berikhtiar mengatasi musibah
http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2009&dt=0715&pub=utusan_malaysia&sec=Bicara_Agama&pg=ba_01.htm&arc=hive